11 Şubat 2011

Sır, Hışştt

Bayanlar ve baylar,
İşte size süper bir zayıflama yöntemini söylemek istiyorum.
Benim gibi sporu seven insanlar bile bunu bilmez, o kadar büyük bir sır anlayacağınız.

Yıllardır _12 yaşımdan beri_ spor yaparım. Önceleri sadece mekik ve şınav çekerken sonraları koşmaya başladım taki dalağım şişip koşmamı engelleyene kadar. Sonra voleybol, basketbol şu sıralar futbol geldi. Ama bunların yanında bisiklete de bindim ki hala binerim hem de 3 saat gibi uzun bir süre =)) evet yuh deyin =)) bunların yanında yemek yemeyi de seven bir insanım. Bu sevme öyle bi sevgi ki “Yaşasın Yemek Yemek” sözünü çok kullanırım mesela. Tabi yediklerimi eritmem gerek yoksa 100 kilo falan olmuştum şimdiye kadar. Ama değilim. Aslında ortaokula başladığımda bıraktım bütün abur cubur olan her türlü yağlı şeyleri yemeği ve hala da yemem. Bu sevmediğim anlamına gelmez tabi. Zamanı geldiğinde ya da ortam olduğunda yerim ama olmazsa da illa olsun demem. İnsan uzun süre bu tarz şeyleri yemeyince inanın artık canı çekmiyor. Bütün bu spor ve sağlıklı yaşam geçmişimden sonra size büyük zayıflama sırrımı açıklıyorum.

İşte geliyor: Callanetics.


İsmi saçma gelebilir ama inanın bunu bu yaz keşfettim ve uygulamaya da hemen başladım. Tek uygulayamadığım zaman vize ve final haftalarım oldu. Onun dışında her gün uygulamaya çalıştım. Normalde bu program 2 aşamalı ilkinin adı “Callanetics”. Bunu 19 saat yapmanız gerekiyor. 6 gün yapıp 1 gün dinlenmeniz tavsiye edilen yapma sıklığı ama benim gibi yoğun bir yaşantınız varsa bu pek uygun olmayabilir. Hele vücudunuz biraz kaslı ve spora alışık ise araya 2 gün bile girse sorun oluşturmuyor. Ben araya 2 hafta sokup sonra yeniden başladım ve kaldığım yerden devam edebildim. Sorun yok yani =) bu 19 saatlik program bittikten sonra “Süper Callanetics” e geçiyorsunuz ki bu da son aşama oluyor. Ben şuan bundayım ve 2.günümü bitirdim. İlk aşamayı rahat bitirsem de bu aşama beni gerçekten yoruyor. Peki, bu spor nasıl bir şey diye sorabilirsiniz. Hemen söyliyim bu bir aerobik. Ama bilindik aerobiklere benzemiyor. Hiç kullanmadığınız kaslarınızı kullanıyorsunuz ve ilk 4 saat hareketleri yaparken zorlanıyorsunuz bu aşamada vazgeçmek yok. Biraz karnınız falan ağrıyor ama sonuç için değer çünkü vücudunuzda gözle görülür bir erime ve değişimi görebiliyorsunuz. Bide uygun beslenirseniz harika olur =)

 


Sporu yaptıran ve bunu bulan bayanın adı ise Callan Pinckney.

Kendisi video çekilirken 47 yaşındaymış ama hiç göstermiyor =) İlk izlediğimde “bu bayan bunları nasıl yapabiliyor?” demiştim =)




 Bu hareketlerin en önemli özelliği sırta baskı uygulamadan yapılıyor olması. Hatta ilk yapışınızda kaslarınızı çok esnetirseniz bacaklarınız titreyebilir aman dikkat =)

Ben uzun zamandır yapıyorum ve demin de dediğim gibi 2.aşamaya geçtim ve farkı çok kısa zamanda gördüm. İç kaslarımın güçlendiğini, bacak kaslarımın geliştiğini ama bunun yanında şişmeyip inceldiğini söyleyebilirim. Normalde bisiklete bindiğim için kalınlaşmışlardı ve kaslıydılar ama şimdi üst kaslarda çalıştığı için daha güçlüler =)) Kaslı olmayı seviyorum =))

Sonuç olarak, herkese bu hareketleri yapmasını öneriyorum. Hatta bir kaç tanıdığım kişiye de bu videoları yolladım ama yaptılar mı diye bir daha sormadım. Bi ara sorayım bari ;)

Herkese bol sağlıklı ve bol sporlu günler diliyorum =))

*Yaparsanız sonuçlarınızı bana bildirirsiniz ;)

6 yorum:

  1. sırrını paylaşman süper bu videolara nasıl ulaşabilirim..öptümm

    YanıtlaSil
  2. Burdan site ismi verebilir miyim bilmiyorum ama kapsamlı bir google araması yaparsan ulaşabilirsin =) bendekinin boyutu biraz büyük olduğu için mail ile yollayamamıştım...ama ilk aşamanın en azından altyazısını yollayabilirim =)) _hani ing.den bişey anlayamam diyorsanız_Ayrıca, ilkini türkçe altyazılı çalışırsanız bir üst seviye olan Süper Callanetics'e geçince hiç alt yazıya ihtiyacınız kalmıyor çünkü terimlerin ve hareketlerin temelini anlamış oluyorsunuz =))

    YanıtlaSil
  3. Merhaba bu egzersizleri araştırdım baya yalnız şu noktada şüpheye düştüm.Ben 45 kiloyum; kilodan yana hiç sıkıntım yok.Tek sıkıntım daha sıkı ve biçimli kalça-bacaklar, ve spora yatkın bir vücut.Hiç spor geçmişim yok ve bunu hareketlerimde hissedebiliyorum.Bu programla sıkılaşma, esnek bir vücut olacağı söyleniyor ama ben aynı zamanda kilo vermekten de korktum.Kilo vermeden bu programla vadedilenlere ulaşmam mümkün olur mu acaba ne düşünüyorsunuz?Eğer cevap yazarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Geç cevap yazdığım için kusuruma bakmayın :( İş yerinde bu aralar çok çalışıyorum..
      Sorunuza gelirsem, Callanetics, pilatesin temeli gibi. Pilateste de pek kilo verilmiyor ama vücut içten sıkılaşıyor. Size tavsiyem bu sporun başlangıç yani ilk CD sine başlamanız. İlk seferiniz de tabi ki de hareketleri yapmakta zorlanacak hatta bacağınız kalkmayınca moraliniz bozulacaktır ama devam ettikçe güçlenen kaslarınızı göreceksiniz ;) Sıkılaşma olacak ama esneme biraz genetik. Esneme size kalmış bir şey :)) Yapın derim ;)

      Sil
  4. merhabalar bunun linki varsa bana özelden gönderebilirmisiniz ? mail adresimi yollasam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gaye Hanım merhabalar,

      Callanetics'i 3 sene önce yapmıştım ve o zaman indirdiğim linkler şimdilerde kaldırılmış. O nedenle üzgünüm size yardımcı olamayacağım :(
      Tavsiyem yabancı sitelerde aramanız ya da direk youtube'a bakabilirsiniz.
      Kolay gelsin. İyi günler :))

      Sil

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)