7 Şubat 2014

Işıkkent Hayvan Barınağı İzlenimim

Bu hafta üniversiteyle işim vardı, para yatırma işleri de çıkınca iyice günlerim birbirine girdi. Geçen hafta cumadan yazlığa kaçışım ve sabah, gece sporlarıma yeniden başlamam benim için muhteşem bir arınma oldu diyebilirim. Unutuşumu da anlatacağım size ;)

Yazlığa gidip de gene oradaki aç kedi, köpeği, kuşu ve baykuşlarımı beslemezsem olmazdı dimi hehee =)) Çok düşündüm. İşte o an aklıma geldi bu fikir zaten.

Çarşamba evde olduğum gün uzun zamandır düşündüğüm ama karar verip yapamadığım bir şeyi yapmak istedim. Herkes konuşuyordu, bu barınakların durumlarını, oradaki hayvanları yani bir sürü soru ve cevaplanması gereken sorular aklımı kurcalamaya başlamıştı. Özellikle ROZAmı kaybettikten sonra bu olayla daha da ilgilenmem gerektiğini hissediyordum. Sonunda Çarşamba günü kalktım, giyindim, elimde sorularımın olduğu defterim ve fotoğraf makinemle düştüm yollara. İzmir Bornova’da oturduğum için önce Bornova metroya gittim oradan 204 ya da 505’e binip Otogarda indim. Sonra gene bir saatte bir gelen 277’ye bindim ve Barınağın kapısının önünde indim. İlk sefer için yolu da bilmiyorum ya ondan bu uzun yolu çekmiş oldum. Yoksa bundan sonra gitsem kesinlikle arabamla giderim.

Arabayla en fazla 20dk çünkü!
Barınağın yeri dağda!
İnsan yok, araç yok, sanayinin dışında dağlık bir yerde.
Yani biri sizi öldürse kimse görmez öyle bir yer diyim size siz anlayın.

Bütün badireleri atlatıp barınağa geldim. Barınağın ne bir durağı var ne de bir tabelası! Sözde ESHOT’un sitesine girince durakların adları yazıyor ama sanayinin orda bir tane bile adam akıllı durak yok! İzmir Büyükşehir Belediyesine buradan şikâyetim olsun. Hayatımda ilk kez gitmişim nerden biliyim hangi durak olduğunu?! Bir direk koymuşlar işte orda “Otobüs Durağı” yazıyor. Size şu kadarını söyliyim otogardan itibaren 20. durakta inmem gerekiyordu (Neyse ki evden çıkmadan önce bakmıştım.) saydım, baktım duraklarda isim yazmıyor. Öyle buldum. Ama yok şehir yani insan olan yerlere durak yapıyorlar. Mesela Otogarda kaç durak kaldığını bilmek için telefonunuzdan kentkart sitesine girip “Yolcu Bilgilendirme” ye tıklıyor ve sonra durağın numarasını giriyorsunuz hangi otobüsün geldiğini bu şekilde görüyorsunuz.

Burda bir şey söylemek istiyorum: İzmir’deki bazı duraklarda hazır elektronik ekran (Hangi otobüsün geldiğini, kaç durağı daha olduğunu gösteren ekran) varken neden bazı yerlerde bu yok ya da hiç durak yok! Ülkemde her şey yarım yamalak yapılıyor biliyorum da İzmirime bu durum yakışmıyor.

Bazı otobüsler bir sonraki durağın adını söylerken bazı otobüsler bunu yapmıyor. Sözde hepsi yeni ama nerdeee! Almanya’dayken en çok bu olayı sevmiştim. Her durağın adı ve sonrakinin adı sesli geçerdi. Bir de ekranda kocaman yazardı. Bizim İzmir’de küçük bir ekranda yazıyor. Oda şoförün arkasına oturduysan okuyabiliyorsun. Sesini duymak hak getire!

Bu ilk part yazımda size yolculuğumu anlatacağım. Benim gibi gitmek isteyenler olursa nelerle karşılaşacağını bilsinler.

Şimdi dediğim gibi sabah 10:00’da Bornova Metrodaydım. 505’e 10:25’de bindim ve 10:45’de Otogardaydım. Sonra başladım 277’yi beklemeye. Oda geldi 11:15’de ama kalkışı 11:30’du. Sanayiye dala çıka, Ayakkabıcılar Sitesini geçip Dökümcüler Sitesine girdikten sonra 3. durakta ineceksiniz aklınızda olsun. Otobüsten indiğimde saat 12:10’du. Kaç saatte gittiğimi artık biliyorsunuz.

Barınak dedikleri yer, tel örgülerle çevrilmiş, az bir toprak alanı bulunan, köpeklerin “Dişiler” “Erkekler” “Yavrular” “Emziren Anneler” “Sakatlar” olarak ayrıldığı ve bir arada bulunduğu yerler. Bütün alanlar yan yana. Yeni gelen köpekler bir başka yeni gelen köpekle aynı kafese konuluyor ve birkaç gün diğer ayrı gezen köpeklerden ayrı tutuluyor. Bu şekilde hem kavga olmasın, birbirlerine hiyerarşi ve sürü psikolojisiyle zarar vermesinler hem de etrafına alışsın isteniyor. Tabi sahibi tarafından terk edilmiş köpek ne yapsın alışmayı! O hep ister sahibi gelsin alsın onu, kurtarsın bu beton zeminden, diğer köpeklerin ona bakışlarından. İster evindeki sıcak ortamı, yatağını, yemek kabını…

Ben gittiğimde içeride sadece güvenlik görevlileri vardı. Hâlbuki ben gitmeden önce oradaki veterinerle yazışmış geleceğimi söylemiştim. “Konak’da başkanlıkta acil toplantı çıktı ve gittiler.” dendi ve saat 13:00’da gelecekleri söylendi. Bu sefer ben başladım mı beklemeye…

Sonra ne mi oldu?
Bir sonraki yazımda yani yarın.

xoxo

             

     
       

10 yorum:

  1. merhaba bende bi köpek sahiplenmek istiyorum acaba bu bahsettiğiniz barınak ışıkkent barınağımı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız :)
      Evet, Işıkkent Barınağı. Geçen sene gitmiştim. Bence de en iyisi barınaktan almak ya da ihtiyaç sahibi bir köpeği sahiplenmek. Sahiplendikten sonra bana mail atarsanız sevinirim.

      İyi günler :)

      Sil
  2. Meraba ben leyla 12 yaşındayım fox lorel gibi boyu çıkmayan tüylü ev köpeyi arıyorum lütfen bunu görün ben hayvanları çok severim lütfen bana ulaşın abi bu benim telefon numaram abi bana ulaşın: 05074507079

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle foz lorel diye bir cins ya da tanım bilmiyorum ben. Bunun yanında kısa tüylü ya da küçük ırk arıyor olabilirsin. Bunun yanında sana ve senin gibi düşünenlere cevap verebilmek için numaranı burdan yayınlıyorum.
      Bi kere evet barınaklarda cins köpekler var fakat cinsinden önce onunda bir canlı olduğunu unutmamalısın! Ev köpeği diye bu mantıkla bir canlı sahiplenirsen seninde terk edeceğini düşünüyorum. Bir canlı alıyorsun. Siparişe özel hediyelik eşya değil ki bunu istemedim diyip atasın. Ayrica yaşın 12. Bence ailenin karar vermesi gerek. Sonuçta köpeğin masrafı ve %90 sorumluluğu onlara kalacak.
      Bence iyice bu dediklerimi düşün. Ailenle konuş ve sakın para verip bir köpek alma!

      Sil
  3. peki sahiplenip onu haftasonları görmeye gidebiliyor muyuz yani manevi olarak sahiplenme var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      İlginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim :) Maalesef öyle bir şey yok. Bence sahipleniyorsanız tam sahiplenin. sonuçta o sizin evinizin üyesi can yoldaşınız olacak bir can. Bu olaya böyle bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız ;)

      Sil
  4. Barinakta gorustugunuz veterrinerin varsa ismini ve mail adresini verirmisin cumartesi gunu kopegim kayboldu barinagi ariyorum acmiyolar su anda izmirde olmadigim icin barinaga gidemiyorum

    YanıtlaSil
  5. Mrb
    Ben kisisel arabayla hangi yoldN nasil gidebilecegimi merak ediyorum. Yavru bir kopek sahiplenmek istiyorum da. Kisa zamanda geri donus yaparsaniz cok sevinirim.
    Tskkrler

    YanıtlaSil
  6. evet barınaktan köpek sahiplenmek en doğrusu çünkü bakıma gerçekten ihtiyaçları var çünkü adı barınak şartlar çok kötü geçen cumartesi iki tane çok tatlı köpek sahiplendik orada bulunan kendini veteriner zanneden şahıs almış cins köpeğini koltuğa sıcak ortamda keyif sürüyor bize iç dış parazit aşıları yapıldı deniliyor fakat eve gelirken daha yolda bir tanesi kanlı ishal olmuş onu farkettik 5 gün özel veterinere götürdük serumlar ilaçlar ama nafile kurtaramadık diğeri de ishal oldu bir de ne görelim içinden solucan çıktı nasıl aşı yapıldı dersiniz ya doğruyu söyleyin bizde baştan tedavilerini yaptıralım ama bundan sorumlu olan kişileri ve kurumları şikayet edicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Barınaklardan bir can kurtarmak tarifsiz bir şey.
      Olayınızı tam anlayamadım :/ Kaybettiğiniz köpeği barınaktan mı almıştınız yoksa birinden mi? Kaybınız içinde üzüldüm. Kanlı ishalden kurtulabilen yavru maaselef ki çok az. ilk 4 ay anne sütü alan yavruların bağışıklığı güçlü oluyor ve atlatabiliyorlar. Ki o zamana kadar da aşıları yapıldığı için sorun yaşanmıyor.
      Bundan sonrası içinde iyi bir veteriner bulun bence. güvenilir biri olsun.

      Sil

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)