23 Ocak 2010

Ayşe Özyılmazel ve Albümü...


Ayşe Özyılmazel albüm çıkarmış.aslında radyoda sık sık denk geldiğim ve dinleğim bi şarkı vardı, bi kağıda sözlerini yazıp internetten araştırcaktım ve kim söylüyo bulcaktım.ama her seferinde unutuyodum ve bi gün evde otururken tvde Ayşe Özyılmazel'in albüm çıkardığını duydum ama kısa bi haberdi ve şarkılarınada yer verilmiyodu.o akşam da tesadüf işte abim "sana bi albüm dinleticem" dedi.bende yeni albümleri hep dinlerim ve bi şekilde yorum yazmayı severim.hatta yazdıklarım arasında burda yayınlamak istediğim bi kaç albüm daha var ama şimdi ki konum Ayşe ve kendisiyle aynı adını taşıyan albümü.neyse işte abim bana şarkıyı dinletti ve benim ilk tepkim "bu albüm kimin?" demek oldu çünkü kaç gündür radyolarda dinlediğim şarkıyı abim bulmuştu ve dinliyoduk.Ayşe'nin olduğunu öğrenince aslında çok şaşırdım.bu zamana kadar yazılarını okuduğumuz ya da programlarda jüri üyeliği yapmış, babasının Neco olduğunu bildiğimiz, kız albüm çıkarmıştı. "herkes bu dönemde albüm çıkarıyo kardeşim" falan demeyin ve albümü alıp dinleyin derim ben çünkü gerçekten güzel şarkılar var.hatta çıkış parçası olarak seçtikleri "Enerji'nin" sözlerini kendisi yazmış, klibide eğlenceli ve güzel olmuş bence...hafif Nil Karaibrahimgil ve Yalın esintisi olsada şarkıda ben beğendim.bu yazıyı yazarken bile fonda bu şarkı var =))aradığım şarkıyı buldum ve ekstradan albümüde dinlemiş oldum .Enerji'den başka albümde 8 şarkı var.

"İstabul'un Kızları" biraz bana Sezen Aksu'nun "İzmirin Kızları" ndan esinlenilerek yazılmış gibi geldi.hafif sözlerinde de benzerlik var sanki.araya da rap koymuşlar.farklı bi hava katmak istemişler...İzmir'li olarak önce "İzmir'in Kızları" şarkısı gelir benim için ;))

bir başka şarkısı ise; "çocuk". bu biraz daha duygusal bi şarkı.ayrılık şarkısı...daha ayrılığa hazır olmayan ya da bu ayrılığın etkilerini anlatan bi kadının sözleri var şarkıda.en sevdiğim yeri ise "çocuk!" deyiş yeri.şarkının nakaratında yavaş bir şekilde söylüyo ve müzik başlıyo...


Gelelim "temmuz" şarkısına...tam yaz şarkısı.hareketli ve sözleride kolay,uyumlu.aralarda bir kaç aya uygun sözler ve benzetmelerde eklenmiş. mesela; "ekim,kasım,aralık off içim dışım kapkaranlık" ve "ocak, şubat kar yağar" ,"nisan, aşk istiyo insan" ,"mayıs, bu yaz bizim yazımız"...dimi kolay yani =))

bir diğer şarkı ise "Abla" ,hafif latin esintileri olan bir şarkı.aralarda bi adam yabancı sözlerle araya giriyo falan.şöyle yazın serin akşamlarında, kumsalda dinliceksin bu şarkıyı.ama etkilenmek istiyosanız sevgilinizden ayrılmanız gerekiyo ya da onun sizi bırakmış olması.sizinde Abla'ya yazı yazmanız.. =))Sezen Aksu'nun "Sarı Odalar" şarkısını da hatırlatıyo Ayşe yani sözlerinde yer veriyo...

vee "Pardon" şimdi anlatıcağım şarkı.sanki genç bi kız şarkı söylüyo gibi geliyo dinlerken ve fonda da habire" hop hop hop...hoppaaa!!" diye bağıran biri var."Pardon" lafı zaten Kenan Doğulu ile bi kez kullanılmıştı.aynı sene ikinci kez dinleyince ben pek sevmiyorum.

"Sevene Kadar".işte albümün en güzel duygusal şarkısı diyebilirim.ben gerçekten bu şarkıyı beğendim.nakarat başlarken rock tınıları başlıyo.sözleri ise çok içten olmuş bence.diğer şarkılarda ne kadar eğlenceli bi Ayşe varsa, bu şarkıda da o kadar duygusal bi Ayşe var.sanki bir şeyi itiraf ediyormuş gibi...
"Evler yansın" ve "İki sakin" diğer 2 şarkı...onlarıda size bırakıyorum...



İyi Dinlemeler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)