29 Ekim 2009

{ Küçük Bi Dost Tavsiyesi Daha }

Başlıkta da dediğim gibi "Küçük bi dost tavsiyesi"...

ÖSS ya da onun gibi bir çok sınava bende girdim arkadaşlar. Evet, çok yorucu, sıkıcı hatta bazen insanın sinirleriyle beraber psikolojisini zorlayan bir süreç bu. Sistem değişsin, isterse de kalksın ama bu sınavlar ve bu yaşananlar hep olacak.
Evet, çalışmayı sevmiyoruz. Kimse karşıma çıkıp "Ben hobi için çalışıyorum." demesin. Bu hazırlanma döneminde hava sıcak, etraf canlı, millet Kordon yaparken siz evde oturup ders çalışıyorsunuz ve bunu sevmiyorsunuz "Ufff ya bende orada olmalıydım" diyorsunuz biliyorum ama arkadaşlar bu uzun yolda biraz kendinizi sıkmanız gerekiyor tabi eğer gerçekten istediğiniz meslek varsa. Yoksa boşverin. "Ne olsa yaparım ben abi" durumuna düşmeyin derim. Bi hocam şöyle demişti bize "Bu yorucu tempoda kendiniz için çalışmayı bıraktıysanız, ilerisi için çalışın. Çocuklarınızın geleceği için. Düşünün sizden bir şey isteyecekler ve siz yapamayacaksınız ya da alamayacaksınız. Keşke dememek için çalışın. Ailenizi de geçin, kendinizi de... Ve kızlar,sizde ileride evleneceğiniz adamın eline bakmamak için çalışın. Mesleğiniz olsun, ayaklarınız yere sağlam bassın ve güçlü olun!" böyle deyip çıkmıştı sınıftan. Bütün sınıf çok etkilenmiştik. Evet, doğruydu dedikleri hemde her kelimesi.

Devir çok zor bi devir. Buradan sıyrılmanız lazım.

* Hedeflerinizi yüksek tutmalı, bir altı oldu mu da üzülmemelisiniz.
* Hırslanmalı ama bunu stres ve sinir yapmamalısınız.
* Size denilenleri dinlemeyin. Hedefinizi koyduysanız o çıtayı kıracak olanlar olacaktır. "Aman bu meslekte iş yok" falan diyenler çıkabilir. Ama siz onu severek seçtiyseniz en iyisi sizsinizdir!!

Tercihler sırasında ise eğer mümkünse ailenizle kalın. Tabi büyük şehirlerde okumak istiyorsanız okuyun. Yaşadığınız yer küçükse ve eğitiminden mutlu değilseniz diğer büyük illerden birini seçin ve oranın en iyisi olun.
Geldiğiniz yeri unutmayın ve sakın ama sakın şu saçma düşüncelere dalıp boğulmayın;

- Uzakta okucam,
- Ailemden ayrı olucam,
- Yurtta kalmam ben abi ayrı evim olmalı,
- Kopucam,
- Partiler manyak olurmuş kampüste oralara gidip ortam yapıcam,
- Öyle çok kalabalıkla da kalamam sıkar beni...

Bu liste uzar da gider. Arkadaşlar bu tip düşünceleri lise zamanında bizde derdik ama çoğu gerçek değil bunların. Burada tek gerçek olan siz olmalısınız. Ben İzmir'de büyüdüm ve şimdi burada ailemle kalıyorum ve tabi okuyorum. O kadar rahat oluyor ki. Belki İzmir dışında bir yerde okusaydım bu kadar hem ailem, hem ben rahat olamazdım. Şimdi istediğim kadar harcayabiliyorum, istediğim yere gidip gezebiliyorum. Rahat bir şekilde "Kopabiliyorum" =))) Uzağa giden arkadaşlarım mesela her tatil de buraya gelmeye çalışıyorlar. O kadar zor ki onlar için ve yorucu tabi. Çoğu arkadaşımda yurtta kalıyo. Kalamayanlar da var tabi ama onlarında çektiği zorluk o kadar çok ki. Ekonomik anlamda sıkıntı doğurabiliyor.

Demem o ki; çalışın arkadaşlar ve hayatınızı kurtarın.
Bi kaç senelik sıkıntının sonu kesin mutluluk oluyor =)))

Herkese Mutluluklar...

4 yorum:

  1. Boş boş nette gezerken bu yazını gördüm öss'ye girecek bir meslek lisesi öğrencisi olarak düşündürdü beni. teşekürler.
    Bir süreliğine çalışma azmi verir bu yazı bana. Biz hep birileri tarafından sıkıştırılmayı yönlendirilmeyi bekliyoruz ya.
    sen bana çalış ilerisi için güzel şeyler demesen, yada annem babam abim "yaw kardeş kalk bilgisayar başından da çalış", hocalarımızın üniversite gibi güzel bir ortam yok çalışın vs.. laflarla çalışıyoruz. Sonra acaba biz kimin için çalışıyoruz diyoruz.
    kendimiz içn çalışacak kadar düşünebilsek ve iananbilsek bence daha güzel olacak ama ben meslek lisesi öğrencisi olarak bayağı bir karamsarım :Dx
    yine de che'nin sözü gelir hatrıma :D
    Gerçekçi ol imkansızı iste...

    YanıtlaSil
  2. İmkansız çekicidir,cezbeder seni;ama onun için mücadele etmezsen tepetaklak eder seni kendi düş kırıklığında boğulur gidersin.Kısacası gerçekçi ol usturuplu bişiler hedefle...

    YanıtlaSil
  3. Memo Ali;
    aslında bu yazı sana bir süre değil en azından öss gününe kadar azim verseydi daha iyi olurdu sanki =))
    ama bu kadar da karamsar olmayın bence...evet Che'nin sözü gerçekten güzelmiş ;))
    ben aslında özet olarak şunu demek istiyorum.dershanelerde ki rehber hocaları hiç beğenmiyorum.mesela ben sayılsaldan girmiştim ve rehber hocalar çok fazla bizi anlamıyorlardı ya da ne biliyim empati kurmuyorlardı, ee tabi bu da arada kopukluk oluşturuyordu.ben onları dinlemedim ve bu yazımda da dediğim gibi kendi maddelerimi oluşturdum...
    hayatta yapacaklarım listesininin aralarında bir yerlerdeydi benim için öss.
    ama istediğim yer oldu mu?-evet oldu.
    ve ben hayatımdaki diğer maddelere bakıyorum.sonuçta hayat devam ediyo.

    YanıtlaSil
  4. Sorun düşünmemem herhalde insan bunu nasıl düşünmez diyebiliyor. Yani bana bu öğütler bilmiyorum mesela birisi damdan düşer ve "bacaklarım kırıldı, çok acı çektim." der inanırım, bunu denemem. Ancak birisi okumadım keşke okusaydım vs.. deyince okumasakta yaşarız herhalde diyip, sorumluluk almadığım bu günler gibi gideceğini sandığımdandır ki geleceği düşünmüyorum... Bilmiyorum, hayata niye bana sorulmadan gönderildiğim gibi bişey herhalde bu.:Dx

    Neyse ya, Müziğimi de açayım (naci en palestina) ben karamsar devam...

    YanıtlaSil

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)