26 Ocak 2013

Kadınlar & Erkekler …11

Gece yatmadan önce düşündüğüm, kendi kendime konuştuğum bir konuyu bugün sizinle paylaşıcam.
Bilgisayarımı kapattığım için hemen telefonuma, oradan da not defterime yazdım. Böyle durumlarda zaten bir yere not almazsam uyuyamıyorum. O küçük not defterim ve ben sıkı dostlarız artık =))

Kadın ya da erkek fark etmez, sokakta ya da bir kafede sevgili bir çifti gördüğümüz zaman kadınsak erkeğe, erkeksek kadına bakıyoruz. Ama bu bakmak “Aa yakışıyorlar mı (Tamam, bunu ilk bakışta düşünürüz ama benim dediğim bu değil), ilerde çocukları olsa kadına mı benzer yoksa erkeğe mi (Bu soruyu düşüneniniz var mı? Ben hiç düşünmem ama bir arkadaşım var, her buluşmamızda bu konuyu açar. “Bak çocuğun gözleri güzel, kızın ise burnu! Bunların çocuğu bu iki özelliği alsa çok güzel olur.” der durur. Yazıyı yazarken o aklıma geldi.)  ya da ne zamandır beraberler acaba?” gibi soruları sormak şeklinde olmuyor. Direk alıcı gözlü bakışları üzerinizde hissediyorsunuz. Sevgilimle böyle otururken bana bu amaçla bakan bir çift göz görsem, ona sadece bir bakış atar (bu bakış da “Ne bakıyon?” bakışından ileri gitmez herhalde.) ardından sevgilimin elini tutar, ona gülümserim. Amaç, dikkati üzerime çekmek. Siz adama bakarsınız, adam size bakar ve yanınızdaki sevgilinizin dikkatini çeker. Ondan sonrası keyif kaçıklığı. Aynı şekilde bir kızında sevgilime bakışını yakalasam hayatta çirkefliğe bağlamam ve gene aynı şeyi yaparım. Senin ağzını burnunu dağıtırım, ne bakıyon bee! şeklinde çirkefçe hareketlere girmek zaten dikkati onun üstünde olmayan sevgilinizin dikkatini onun tarafına yöneltmekten bir adım öteye gidemez.

En basitinden örnek vermem gerekirse geçenlerde Forum’da (İzmir’de “Forum” demek “Forum Bornova” demek) abimle geziyoruz ve dikkatimizi çekti (aynı anda dikkatimizi çekip sonra aynı anda bu konuyu açmamızda kardeş olduğumuz için herhalde hehe =) ) kızlar abime, erkeklerde bana flörtöz bakışlar atıyor. Tamam, aramızda belli bir yaş farkı varda sevgili gibi de görünüyor olamayız ki. Bir kafede oturup bir şeyler içerken yakalanan bakışlar, mağazalara girip çıkarken, vitrinlere bakarken yakalanan bakışlar… Abim sonunda “Bu kızlar bana mı bakıyor yoksa sana mı?” dedi. “Yok!” dedim “Bana bakmıyorlardır. O kadar dekolte ya da dikkat çekici bir şey giymedim. Sana bakıyorlar oğlum, sende onlara bak. Nasıl olsa bekâr adamsın.” dedim =) Kardeş tavsiyesi dediğin böyle olur =))

Ben mi? Ben yok bakamıyorum, amaann bakmak da istemiyorum. Hala 6 aylık cacık durumumu stabil olarak koruyorum. Bak aklıma geldi. Dün bir ilişki uzmanı dedi ki sevdiğiniz kişiye, onu sevdiğinizi söylediğiniz zaman rahatlıyormuşsunuz. “Ohh çok güzel oldu!” diyormuşsunuz. İyide adam sizi, sizin onu taktığınız gibi takmıyorsa ohh rahatladım demek için de (ki bu rahatlama onunla yüz yüze gelmek zorunda kaldığın bir ortama doğru sürüklenene kadar sürecek biliyorum.) kendimi dışarı vuramam.

Kadın/Erkek iki cinsiyette tecrübe arıyorlar bence. Cinsellikte, ilişkilerde ya da sosyal hayatın bir bölümünde ama özellikle cinsellikte. Yani biz beraber yürürken bize bakan çiftlerin aklında “Bu kadın, bu adamla beraber olduğuna göre bu adamda bir şeyler olmalı.” ya da “Bu erkek, bu kadınla beraber olduğuna göre bu kadında bir şeyler olmalı.” düşüncesi oluşuyor. O zamanda siz yalnızken gezdiğiniz sokaklarda kimse size bakmıyorken, karşı cinsle aynı sokaktan geçtiğinizde bakışlar sizin üzerinizde oluyor. İnsanoğlu çok ilginç. Bir o kadarda merak uyandırıcı.

Bana inanmıyor musunuz? O zaman çıkın sokağa ve deneyin ;)

2 yorum:

  1. Bu bloğu yeni keşfettim,5-10dk anca oldu.Yazı mükemmel ya.Benimde dikkat ettiğim bir şey çiftlere bakıp aynılarını düşünüyorum.Bayıldım bu yazıya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel cümleleriniz için teşekkür ederim =) Elimden geldiğince yazıyorum, deşarj oluyorum ve yaşadıklarımı sizlerle paylaşarak fikirlerinizi merak ediyorum ;)

      Sil

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)