15 Aralık 2012

Futbol & Aşk & Ben


Futbol, basketbol, maçlar, kadınlar, aşklar, erkekler, karşılaşmalar, sahada bağırmalar, taraftar olup sonuna kadar destek olmalar
Ve
Her şeyin tam orta noktasında bendeniz!

Hayatım boyunca hep sporun içinde oldum. Çocuktum, sınıf karşılaşmalarında voleybol takımının kaptanı olur oynardım. Futbolda ise tribünlerden yeri gelir sınıfımın erkeklerine, yeri gelir okul takımına destek olurdum. Lisede az okuldan kaçıp basketbol takımına destek vermeye gitmedim ;)

Bir otobüse doluşup gitmek, yolda bağırmak ama asıl seslerimizi salona saklamak, o muhteşem duygu… Soğuk da maç izlemek her zaman ayrı zevk vermiştir bana. İster istemez heyecandan ayağa kalkarsın. Soğuk olduğu içinde hoplaya zıplaya bağırırsın. Kadın demeden küfür eden adamların arasında stresini atarsın. Bu futbol için böyleyse basketbol için daha bir elit kısım vardır. Köklü bir GALATASARAY taraftarı olarak basketbolda hiçbir takımın taraftarı GALATASARAY Taraftarı kadar olamamıştır. O önceden hazırlanan bayraklar, kartonlar ve söylenecek sözler hep çalışılır. Bilinmese bile o heyecandan ne söylediğin, nasıl söylediğin önemli değildir. Mümkün olduğunca İzmir’deki çoğu basketbol karşılaşmasına giderim.

Hayatta öğrendiğim birkaç şeyden biride kadınlar, erkeklerini futbol ile (diğer spor dalları da olur ama geneli söylüyorum) paylaşmayı bilmedir. Ya benim gibi olun yani futbolu sevin ya da sevmeye çalışın. Birkaç erkek arkadaşım maçları ve karşılaşmaları sevmeyen, izlemeyen çıktı ama geri kalan hepsi tam bir taraftardı. Eğer adam, takımı için İstanbul, Sivas demeden arabasına ya da otobüse atlayıp gidiyorsa kadın olarak orada duracak ve ona saygı göstereceksin. “Ben futbolu sevmem aşkım, sende izleme.” demeyeceksin çünkü adamın hayatında sen yokken takımı vardı. Onun stresiyle belki üniversitede derslerini ekti. Belki sınavına çalışmadı. Belki de totem yaptı nereden biliyorsun?

Şimdi senin aşkınla bütün bu geçmişini mi silecek?
Hiç sanmıyorum (Sileni bulursan bas imzayı, evlen zaten =) ).

Bende bu durumda çok farklı değilim. Ben maça gidicem ama eşim otur diyecek ya da ben basketbola iki bilet alıcam ama adam evde oturcak ya da oturtmaya çalışacak. Olmaz öyle. Hele holigan, koyu taraftar bir sevgiliniz varsa (ki ben onlardan olabilirim) iş iki kat falan değil dört kat zor demektir #)

Kurallar nelermiş hemen sıralayalım;

1. Takımına saygı duyun. İlk ilke olan bunu sakın ama sakın unutmayın.
2. Farklı takımı tutuyor olsanız bile onun damarına basarken abartmayın. Sonra kavga çıkar üzülürsünüz.
3. Milli maçları kesinlikle beraber izleyin. Kaynaşırsınız iyi, güzel, hoş olur ;)
4. Takımının maçı varsa önceden ne yapın edin ve iyi bir yerden iki kişilik bilet alın hatta bunu doğum günü hediyesi olarak verin (Ahanda size kolay hediye. Ne alsam acaba diye düşünmeye gerek bile yok =) )
5. Mümkünse buluşma günlerinizi derbi günlerinden farklı bir güne ayarlayın. Adamın aklı orada belki de oturduğunuz kafenin ekranındayken sizinle ilgilenmez, sizde üzülürsünüz. Sonra bunun hazırlanması var falan boş verin o günleri. Beni dinleyin ve başka bir gün belirleyin. Günler torbaya girmedi ya =)
6. Özel maçlardan sonra (mesela derbi gibi) genelde takımların Storelarında özel koleksiyonlar satışa çıkar. Onlardan bir tane edinin. Ya hediye edin ya da kendiniz giyin. Genelde ben hep kendime alırım hehee =)
7. Takımı hakkında bilgi edinin. Mesela ilk 11’ini sayın (Futbol için.). Basketbolda ise takımın koçunu, bu sene kimlerin transfer edildiğini, yeni gelen oyuncunun ilk beşteki pozisyonunu ve hangi takımdan geldiğini bilin.
8. Aslında bunu ikinci madde yapacaktım ama ağır olur diye sekizinci madde yaptım. Futbol, basketbol ya da voleybol fark etmez kesinlikle bu dalların temel terimlerini bilin. Özellikle şu ofsaydı bilin yeter ;) Sizi alt etmek için “Ofsayt nedir hayatım?” derse ÇAT lafı yapıştırırsınız. Tabi bunun sonunda da iki olasılık var; ya bu cevabı beklemeyen sevgiliniz bozulur, keyfi kaçar ya da benim sevgilim nelerde bilirmiş deyip size olan aşkı artar. Onu da siz bilin, ben sadece söylerim ;)
9. Çok fazla sevgilinizin erkek grubuna girmemeye çalışın. Çünkü onların özel taraftar grupları ve o gruplardan arkadaşları vardır. Bunlar toplanıp içer, TV karşısında bira, cips, maç geceleri düzenlerler ve siz sadece ortalığı toplayan olursunuz. O nedenle o kişilerden uzak kalın. “Z.S. Yenge” olmayın yani #)
10. Son kuralım bu olsun. Eğer futbol maçına gidecekseniz ve VIP bölümünden maçı izlemeyecekseniz çok şık giyinmeyin. Basketbol maçına gideceksiniz şık giyinebilirsiniz. Neden bilmiyorum ama basketbol salonda oynandığı için midir nedir elit bir kesim oluyor ve sizin şıklığınız göze batmıyor. Tabi şık dediysem sivri topuklu giyin gidin demiyorum. Çünkü dik merdivenlerden inip çıkacaksınız ve rahat edemezsiniz. Ha diyorsanız ki ben topuklularla maraton bile koşarım, o zaman size topuklularınızla mutluluklar =)

Sevgili olmak zor, bir ilişkiyi yürütmek “olmaktan” daha zor iken neden iki kişi birbirinin hayatlarını zindana çevirip ilişkiyi zora sokarlar ki?
Maçları ve karşılaşmaları, sevgilinizi sevdiğiniz gibi sevin ;)
xoxo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)