20 Eylül 2012

Evlilik Part 1: Yaş Sorunu


Yeni yepyeni bir yazı dizisiyle yeniden beraberiz.
Konumuz evlilik.
Evet, evli değilim fakat konumuz zaten evliliğin nasıl olması gerektiği değil evlenmeden önce neler olması gerektiği ya da ben yazıma başlarken bu düşünceyi savunuyorum =)

Öncelikle bende bir kadın olduğum için konuyu kadınların bakış açısından anlatmayla başlıcam.
Şimdi kadınlar belli bir yaşa geldikleri zaman karşısındaki erkekten ne istediklerini ve neyle karşılaşacaklarını bilmeye başlıyorlar. Bu birazda doğanın kadınlar üzerindeki erkeklerden önce olgunlaşmalarından kaynaklanıyor. 35’ine gelmiş bir kadın, evlenmediyse kariyerinde ilermiş ve belli bir mevkie ulaşmış oluyor. Kariyerim oldu şimdi eş ve çocuk demeye başladığı zaman ise etrafında dört tip erkek oluyor:

* Birinci tipimiz, olgun kadın sevenler. Bunlar kadınımızdan daha genç olup ama kadındaki olgunluğu seksteki tecrübeleriyle bağdaştıranlar. Anlaşabilirler mi, bilemiyorum ama düşük bir ihtimal. Sonuçta kadın belli bir yaştan sonra bedenen çökmeye başlıyor ve genç olan erkek zamanında çekici bulduğu eşini artık yaşlı bulmaya başlıyor ve sorunlar sorunları doğuruyor.

* İkinci tipimiz, yaşı yaşıma uygun olsun diyenler. Bunlarda kariyerlerinde belli bir seviyeye ulaşmış kişiler oluyor. Fakat bu yaşına kadar ya bağlanmaktan korkup evlenmemiş ya da ailesiyle rahat bir yaşam sürmek hoşuna gitmiş. Belki de artık anne baskısıyla evlenmeye de karar vermiş olabilirler.

* Üçüncü tip ise daha önce evlenmiş ve boşanmış erkekler. Bunlarda kendi içinde dört de ayrılır: çocuğu olanlar, çocuğu olmayanlar, çocuğu olup da görüşmeyenler ve çocuğu olup eski eşiyle görüşmek zorunda kalanlar.

Ben olsam daha önce evlenmiş bir adamla evlenmem. Bunu cinsellik ya da başka bir şey yüzünden değil direk hayat tecrübesiyle cevaplıyorum. Şimdi düşünün, bir adam evlenmiş ve evliliği yürümemiş yani olmamış ve boşanmış. O, bazı şeyleri sizden çok önce yaşamış. Artık onun için o ilk heves ya da heyecan yok. Ama sizin için öyle mi?! En basitinden evinizi baştan dekora ederken ne kadar heyecanlıysanız adam bir o kadar sıkılıyordur. Birde neden daha önce evlenmiş bir adamla evlenesiniz ki?! Yaşınızı artık kafanıza takmayın, amaaan ne olacaksa olsun yani =) İlla evlenicem, kim olursa olsun, yaşım geçiyo falan gibi paniklere gerek yok =) Biliyorum aileler bu konuda çok baskı yapıyor ama hayatta sizin hayatınız sonuçta ;) Sonra ileride siz çocuk isteyeceksiniz (ki yaşınız 35 ise bu çok doğal) ama adamın çocuğu olduğu için buna sıcak bakmayacak ve alın size nur topu gibi bir boşanma sebebi. Boşandınız diyelim. Noldu şimdi?! Adamın ikinci evliliği de bitti ve sizde boşanmış bir bayan olmuş oldunuz + belki de evliliğe bakışınız bile değişti, soğudunuz. Olmayacak şey mi hayır hiç de değil!

Hele eski eşleriyle görüşenlerden bence uzak uzak hatta çook uzak durun. Bir kadın olarak düşünüyorum ve size de soruyorum: niye ya niye adam boşanmış eşiyle görüşmeye devam eder? Biten biter. Bu arkadaş kalalım durumu sevgiliyken olabilirde evlenip boşandıktan sonra olmaz arkadaş! Bunun tek bir açıklaması vardır, iki tarafta birbirini seviyordur hatta sizinle evliyken bakarsınız hoop eski eşle sizi aldatmış. Erkekler için sahip olunana kadar çekicisiniz gibi bir durum var, gerçekten =) Kimyalarından kaynaklanıyor evet evet durum bu! Sizi elde edip birde imzayı attırıp, eski eşten ayrıldı ya, bir anda o eski eş bir çekici gelir bir çekici gelir ki adamımıza off şaşarsınız. O yüzden napıyoruz bu tip adamlardan kesin mi kesin uzak duruyoruz.

Ben güvenmiyorum kardeşim erkeklere ;) Sevgiliyken hani sevgilinizin en yakın kız arkadaşı vardır ya siz buluşmaya giderken oda gelir, konuşmalara katılır ve sizin sevdiceğiniz aranızdaki her sorunu ona anlatır ve onun düşüncelerine önem verir. O kızı sevmezsiniz hatta bir kaşık suda boğmak isteyip sırf sevgilinizin arkadaşı diye iyi geçinmek zorunda kalırsınız. Bu kızlara nasıl şimdi sinir oluyorsam (eminim adamdan hoşlanır bunlar, bak buraya yazıyorum, dikkat edin!) boşanmış eski eşlerle görüşmeye devam edenlere de o kadar sinir oluyorum. Yemeğe davet eden tip gördüm ben ya!! Git boğ adamı resmen boğ. Masada eski eşin sevgilisi ve siz! Olaya gel!.. Saçma sapan çarpık ilişkilere bulaşmayın. Neymiş modernlikmiş. Almayalım sağolun dostlar ;)

Kadınlar kendinden küçük erkeklerle evlenince millet kabarıp köpürüyor ya peki neden erkekler kendilerinden küçük kadınlarla beraber olunca millet bu kadar köpürmüyor? Neden biliyor musunuz, ben size söyliyim çünkü erkek yaparsa sorun yok! Mantık bu yani. Türkiye’de yaşıyorsanız bunu şimdiden bileceksiniz. İster kabul edin ister benim gibi isyan edin ;) Olur mu öyle şey ya allah allah deyin ki ben diyorum ;)

Adam 35’inde ve gidiyor 25’inde bir kızla evleniyor. Kızda gençliğinin baharında kendinden kaç yaş büyük bir adamla evlenmiş oluyor. Adam açısından bakalım. Gerçekçi konuşalım, erkekler sırf kadın genç, diri vücutlu diye yanaşmıyorsa ne olayım?! Yoksa o yaştaki bir kızın ne kariyeri olur allah aşkına?! Birde ondan çocuk sahibi oldu mu oo deme adamın keyfine. Ve yıllar geçer mesela 10 sene. Kadın 35 yaşında olur adam 45 derken çocuk 10 yaşına gelir. Ben böyle evliliklerin çok uzun sürdüğünü görmedim en azından günümüzde. Evet, eskiden böyle evlilikler olurmuş. Anneannelerimiz ve dedelerimiz böyle evlenmiş ama o zamanlar boşanmak ayıpmış yani insanlar bir defa evlendi mi daha dünyayı tanımadan kocalarının kölesi modunda yaşar gidermiş. Şimdi öyle mi canım, kadınlar boşanıyor. Ekonomik özgürlerinden dolayı özgüvenleri tavan modunda oluyor ki bence böyle olmalı. Kadın zamanla “Ben kendime bakıyorum ama kocam yaşlandı, çöktü hatta kocalık vazifelerini yerine getiremiyor” deyip boşanıyor. “Kocalık vazifesi” nin hangi anlamda kullanıldığını bilmeyenlere cevap verebilirim ama sorarsanız ;) Bu cümleden de anlaşılmasıysa hehe =)) Şimdi çiftimizi boşayalım, boşanınca noldu kadınımız 10 yaşında bir çocuk sahibi ve 35 yaşında boşanmış bir bayan oldu. Yaşıtı bir beyle evlenmek isterse büyük olasılıkla oda evlenmiş olmak zorunda belki de çocuğu olan. Hadi bakalım kafadan birken iki çocuk olmuş oldu. Sonra evlenen erkek bakalım kadının çocuğunu isteyecek mi? Genelde de istemiyorlar ya hele ki erkek çocukları.

Sorunlar sorunları doğuyor.
En iyisi mi siz evlenince çocuk yapmayın! Boş verin başbakanın dediğini. Önemli olan geleceğe sağlıklı nesiller yetiştirmekse ilk adım düzgün bir aile ortamını yaratmak.
Şöyle 3-5 yıl falan gezin, tozun, bakın bakalım evlilik size göre mi ;)
Hemen buldum, evlendim; cık bence yanlış.
Sonuç mu? Hayat sizin hayatınız kimse karışamaz ve kimse fikirlerini sizi ikna etmek için kullanamaz ;)

2 yorum:

  1. normalde erkek eşine göre daha erken ölüyormuş, bayan biraz olgun olması iyidir durumu eşitlerler :D

    YanıtlaSil
  2. Hehe =)) Farklı bir bakış açısı, hoşuma gitti ;) Zaten bir erkeğin bakış açısına ihtiyacım vardı.

    YanıtlaSil

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)