29 Ocak 2012

Biliyorsan Konuş


En çok neye sinir oluyorum biliyor musunuz?!
Bir şey bilmeden her şeye yorum getirenlere!
O zaman da aklıma şu söz geliyor:
Bir işi; bilen yapar, az bilen akıl verir, bilmeyen eleştirir, yapamayan çamur atar.

En basitinden soslu makarna yaparsınız ikram eder oturursunuz hemen karşınızdaki yok bunun yağı az olmuş, yok tuzu çok olmuş, yok suda fazla haşlamışsın öyle değil böyle olsa iyi olurmuş falan.
İtiraf ediyorum; ben eleştirilmeyi sevmem. Karşıma işinin uzmanı biri çıkar eleştirir ve fikrini söylerse o başka tabi. Benim kast ettiğim eleştiri yaptığı alanda bir şey bilmeden konuşan kişiler. Bir defa olsun makarna yapmamış insanlar.

Kek yaparsın hemen biri yok bunun neden içine limon kabuğu koydun, neden yarısı  kakaolu da tamamı değil, neden üzümleri bu kadar az??? Sorar da sorar. Yetmez bir de fikir verir. Neymiş efendim hepsi kakaolu olsa daha iyi olurmuş. Bunu diyen adam hayatında bir kere olsun suyla unu karıştırıp hamur yapmamış biri. Ama kendindeki bu duruma bakmadan bu kadar çok soruyla yaptığın şeyi eleştirme hakkını üzerinde görebiliyor. Hâlbuki kakaolu ile sade halin ayrı ayrı karışmadan pişirilmesi ne kadar zor. Bunun bile farkında değil yani. Yaptığım yemeği yemeseler hadi diyeceğim gerçekten tadını beğenmediler ondan yemiyorlar ve ondan eleştiriyorlar ama yok. Bayağı da severek yiyorlar. Afiyet olsun.

İşte bu gibi durumlara sinir oluyorum. Eleştirdiğin alanda bilgi sahibi değilsen eleştirme kardeşim! Sus otur oraya. Eleştirme beni. Sadece fikrini söyle. Neden öyleymiş neden böyle yapmışım diye yargılama. Belki benim canım o gün sade kek yemek istedi ya da limonlu ya da belki elimde az üzüm vardı ondan üzümü az oldu. Nerden biliyorsun da eleştiriyorsun.

Yok, efendim yok!

Biz milletçe böyleyiz. Çok güzel eleştiririz ama bir şey bilmeden.

Bilenin de yapmasından rahatsız oluruz. Hadi biri yapsın diye bekleriz. Sonra biri yapmaya kalkınca bu sefer de onun işine çamur atarız.

Ben size söyleyeyim; biz adam olmayız.

2 yorum:

  1. kesinlikle katılıyorum; ben de mesela deli gibi futbol bilirim ayrıca 7 yıl futbol oynadım konuşurum eleştiririm bir erkekten fazla bilgim vardır ama bilmeyip de konuşanlar yok mu ifrit oluyorum yani sus arkadaş bilmiyosan sus hele yapamıyorsan demiyorum bişe yani o derece... Neyse google'dan bir şeyi az biliyorsan yazdım senin sözün çıktı bayıldım... :)

    hamidetekin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim =) Aynen bende futbol izlemeyi seviyorum hele basketbola bayılıyorum ama erkekler sanki bayanlar bu konulardan anlamazmışız gibi davranıyorlar..
      Benim gibi düşünen birinin olması ne hoş :)

      Sil

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)