5 Eylül 2011

Güzel Şeyler Bunlar


Güzel şeyler olacak biliyorum. Bu sefer çok çaba da sarf etmeyeceğim. Akışına bırakacak ve uzaktan izleyeceğim. Bir şeyi çok istiyorsam alana kadar tekrar tekrar düşe kalka yeniden başlarım ama bu sefer işler biraz değişik.

İlk zamanlar ne yapacağımı ve bu yolda nasıl gideceğimi bilmiyordum.

Şimdi biliyor muyum? Hayır.

Aklım karışık mı? Evet.

Ama aslında o kadar da karışık değil.

Saçma sapan anlamsız bir giriş oldu farkındayım =) O zaman her şeyi en baştan alalım ve konuya girelim. Yoksa işin içinden çıkamayacağım.
Bu böyle iç konuşmalarım şeklinde devam edecek yoksa =)



Eskiden kadere şu an inandığım kadar inanmazdım. “Olacağı vardı oldu” ya da “Atılan bir adım sonucunda oldu hâlbuki alternatifi de var” der geçerdim. Yaşımı aldıkça (böylede yaşlı gibi oldum #) ) gördüklerim ve hissettiklerim beni kadere yavaş yavaş inandırmaya başladı. Hala tam olarak inanmasam da… Bir anda değişen hayatlar aslında hayatın akışında gözümüzden kaçan fırsatların, bize sunulan imkânların fark edilmemesiyle oluyor. Bir anlık hata, bir anlık dikkatsizlik, bir anlık tepki, bir anlık… Bu kelimeyi kullanarak başlayan cümlelerin devamında anlatılan uzun uzun hikâyeler, söylenen sözler.


Hiç aklınızda yokken inat ve verdiğiniz sözün devamında bir yere gidiyorsunuz. Hiç kimseyi tanımıyorken bir anda birkaç kişiyi tanıyorsunuz sonra onlar taşınıyor ve siz arada sırada geldiğiniz bu yerde tekrardan yalnız kalıyorsunuz. Etrafınızı yaşıtınız olmayan kişiler sarmış ve sizi yavaş yavaş bulunduğunuz yerden soğutmuş. Bu şekilde zaman ilerlerken birileriyle tanışıyorsunuz. Aslında tanışma denmez buna, muhabbeti ve iletişimi kurma denir. Hâlbuki her gittiğinizde gördüğünüz kişilerle hiç konuşmamışsınız. Hatta ilk görüşmeniz sizin yaptığınız bir rezillikle başlamış. Bunun utancı belki de sizi onlardan kaçırmış. Kim bilir? İşler böyle giderken klasik kelimeler yan yana gelir bir anda… Evet, bir anda değişir her şey. Bir anlık fikir, bir anlık cesaret, bir anlık karar alma ve bunu hemen uygulama, en güzel kelimeleri seçerek ama önceden belirlemeden içten gelen bir davranışla. Bunun sonucunda yeni kişiler tanımak, muhabbeti ilerletmek, farklı yerler görmek, konuşmak, rahatlamak… Sonunda ise istemeden de olsa ders vermek belki de farklı bir yönünüzü keşfetmelerine izin vermek. Zamanı geldiği zaman ne kadar açıksam zamanı gelmediği zamanda bir o kadar kabuğuma çekilmiş olabiliyorum. Şu bir haftalık buralardan kaçış zamanımda bunu yeri geldi yendim, yeri geldi zamanını bekledim. Hem içime sinen şeyleri söyledim hem de bunu doğallıkla yaptım.

Sonunda şunu yeniden fark ettim; bazen bir adım atmadan karşıdan bir adım bekleyemezsiniz. Onur, gurur, akılda beliren sorular… Bunların hepsinin sıfırlanması gereken zamanlar geliyor ve işte bu zamanlarda size düşen görev sadece cesaret oluyor. Buna yeri geliyor fırsat diyoruz yeri geliyor cesaretini toplayıp attığın bir adım. Benim hikâyemde sonu mutlu bitti ya da mutlu bir şekilde yarım kaldı. Sonunu şimdiden kestirmeye çalışıyorum ama olmuyor. Hayatta o kadar çok bu tarz şeyler yaşadım ve yaptım ki artık benim için sonunun mutsuz ya da umutsuz, hüzünlü bitmesi beni eskisi kadar üzmüyor. Benim düşüncem sabit: Yeniden ve yeniden başlarım. Tek fark bu sefer farklı bir yoldan gitmem olur. Hikâyemi farklı bir dille anlatırım. Gene ben yaşarım ama yolların farklı olması yanımdaki kişileri de değiştirir. Kimi zaman kendimi sınava sokarım kimi zamanda yanımdakileri. Ama anlamaz sınava girenler girdikleri sınavın ne olduğunu ya da sınava girdiklerini. Bu yaz birçok kişi sınavıma girdi. Kimisi geçti, kimisi sınırda kaldı, kimisi de kaldı. Bu yazıda anlattığım kişiler sınavımı geçti. Onlara bunu söylemeyi çok istiyorum ama daha zamanı var. Öyle birkaç hafta da değil birkaç yıl.

Evime İzmir’ime döner dönmez hemen geçtim bilgisayarımın başına ve yazımı yazdım.

Döktüm içimi ve not aldım duygularımı. Şu an itibariyle tarihle belgelendi artık.

Zamanı geldiğinde bu hikâyemdeki kişilerle neler yaşadığımı, neler yaptığımı ve sonumuzu da yazarım.

Hep diyorum Kim Bilir? =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)