8 Eylül 2009

İzmir'in Yağmurları

En sevdiğim anlardan biri işte.

Bu bir tesadüf mü yoksa sıkıntımı anlayanın bana umut aşılamaya çalıştığı anlardan biri mi bilemiyorum. Odamın camından dışarıya bakıyorum. Panjurlarımı kaldırıyorum ve MP3ümü dinliyorum, o an çalan şarkı Yaşar'dan "Boş Sokak" oluyo. Anında hava kapanıyo ve yağmur yağıyo.

Başka şehirleri bilmem ben, bu şehre aşık olduğum kadar hiçbir yeri sevemedim ki. Mutluluğum da burada oldu, hüznüm de. Şimdi kara bulutlarla serinleyen havayı hissediyor kabuğum. Derin nefes alıyorum ve içime çekiyorum o muhteşem kokuyu, serinliği ki içimde hissetsin. Ciğerlerim şişiyor birazda üşüyor ama olsun. İzmir'in yağmuru da güzeldir. Özellikle de yazın sonlarına doğru olanı. Sıcaktan bunalırsınız, serinlik bir kurtarıcı olur. Yağdı mı da güzel yağar. Hafif hafif kibar, birazda İzmir'in Kızları gibi nazlıdır o. Ne de olsa bu şehrin bulutları. Kimse yağmurdan kaçmaz bu şehirde. Sevgililer bu havada buluşur. Çocuklar bu havada koşar, eğlenir, hayat bulur. Kordon deniz kokar, ara sokaklar ise toprak. Balkonlarda ki çiçekler başlarını kaldırır. Yaşlı teyzeler oturur onlarla konuşur. Herkes sever birbirini. Yağmur bunların habercisidir. Sadece yazları tatil için gelenler bunları göremez bilemez belkide...

İşte şimdi sıklaşan hatta bardaktan boşalırcasına yağan yağmura elimi uzatıyor bütün sokağın yaptığı gibi seviniyorum ya da seviniyoruz masum çocuk sevinci sanki bu. Çocukları görüyorum balkonumun altında koşturuyorlar, çamurlara atlıyorlar. Ne kızan var ne bağıran. Mutlu ve huzurlular.




Artık eylüldeyiz ve İzmir için "Hoş Geldin Sonbahar"

2 yorum:

  1. ahh o yağmurlarda ıslanmak isterdim.nası muhteşem olduklarını ben de farketmiştim yağmurun ne demek olduğunu öğrenince.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata farklı bir gözle bakmak ve onu çok fazla irdelemeden merak etmek... Teşekkür ederim =)

      Sil

İçinden geldiği gibi yorum yap ;)